|
|
Wolver
Turbo Super 10W-40
|
|
PAKOWANIE
20 L | 5 L
WOLVER Turbo Super
SAE 10W-40 jest bardzo wysoko klasyfikowanym
olejem silnikowym SHPD HC-Synthetic, który spełnia
wymagane europejskie i amerykańskie przepisy dotyczące
emisji przez ciężkie silniki Diesla
WOLVER Turbo Super
SAE 10W-40 jest idealny do silników Euro 2,
Euro 3, Euro 4 i Euro 5 z technologią EGR i/lub
SCR bez zastosowanych filtrów cząstek stałych.
WOLVER Turbo Super
SAE 10W-40 jest powszechnie stosowanym, lekkim,
całorocznym olejem silnikowym do wszystkich wolnossących
i doładowanych silników benzynowych i diesla.
Użyteczny we wszystkich, także bardzo ekstremalnych,
warunkach pracy. Spełnia wymagania dotyczące najdłuższych
okresów wymiany oleju (należy przestrzegać instrukcji
producenta).
WOLVER Turbo Super
SAE 10W-40 jest najbardziej odpowiednim olejem
silnikowym dla floty mieszanej.
|
|
|
SPECYFIKACJA
SAE 10W-40
API CI-4/SL
ACEA A3/B4, E7
APROBATY
MB-Approval 228.3
Volvo VDS-3
Mack EO-M Plus
EO-N RENAULT VI, RLD-2
|
SPEŁNIA
WYMAGANIA
MB 229.1
MAN M 3275
Cummins CES
20071/-72/-75/-76/-77/-78
MTU 2
IVECO
Caterpillar ECF-1-a, ECF-2
ALLISON C-4
Voith Retarder Typ A
|
Charakterystyka
- Wyjątkowo wysoki efekt myjący, który prawie całkowicie
zapobiega powstawaniu pozostałości w komorze spalania
- Tworzenie się zimnego szlamu i pozostałości w silniku
oraz w misce olejowej jest prawie niemożliwe
- Optymalna ochrona przed korozją, utlenianiem, zużyciem
i spienianiem
- Niezwykle wysoka podatność na ciśnienie
- Niska skłonność do ulatniania
- Doskonały efekt czyszczenia
- Doskonała stabilność starzenia
- Doskonałe zachowanie lepkości do temperatury
Efekty
- Najwyższa niezawodność działania
- Bardzo dobrze nadaje się do trudnych warunków pracy
- Odpowiedni do najdłuższych okresów wymiany oleju
- Zapobiega tworzeniu się czarnego szlamu
- Ochrona przed powstawaniem powierzchni odbijającej
- Bardzo dobra charakterystyka zimnego rozruchu -
szybkie dostarczanie do odległych punktów smarowania
- Oszczędność paliwa dzięki właściwościom łatwego
rozruchu
- Minimalne zużycie w mocno wysilonych silnikach
- Wysoki, stabilny indeks lepkości
- Poprawiona żywotność ekonomiczna dzięki wydłużonym
interwałom przeglądowym
- Całoroczna eksploatacja
- Ograniczanie konieczności stosowania wielu rodzajów
olejów
Wykorzystanie
- Silniki diesla pojazdów użytkowych
- z turbodoładowaniem
- z katalizatorem
- z technologią EGR
- z technologią SCR
- Silniki diesla samochodów osobowych
- z turbodoładowaniem
- z katalizatore,
- Czterosuwowe silniki benzynowe
- z turbodoładowaniem
- z technologią wielozaworową
- z katalizatorem
Utylizowanie
- WOLVER Turbo Super SAE 10W-40 jest przypisany
do kategorii 2 używanych olejów i dlatego można go
swobodnie utylizować.
Mieszalność
- WOLVER Turbo Super SAE 10W-40 jest w pełni
kompatybilny z porównywalnymi środkami smarnymi i
może być mieszany bez żadnych wątpliwości. Zaleca
się jednak, aby używać oleju WOLVER Turbo Super
SAE 10W-40 przy uzupełnianiu.
Tabela danych
|
WŁAŚCIWOŚCI |
JEDNOSTKA |
TYPOWE WSKAŹNIKI |
|
Ciężar właściwy przy 15°C |
kg/m³ |
869 |
Lepkość przy -25°C |
cP |
6230 |
Lepkość przy 40°C |
cSt |
92,3 |
Lepkość przy 100°C |
cSt |
14,1 |
Wskaźnik lepkości |
|
158 |
Punkt zapłonu COC |
°C |
227 |
Punkt płynięcia |
°C |
-39 |
TBN |
mgKOH/g |
10,4 |
Uwaga: Należy przestrzegać instrukcji
serwisowych! |